31.1.2013

Viikon touhuja ja keskiviikkoiset agilitytreenit

Tiistaina koitti taas paluu arkeen (huoh).
Töiden jälkeen lähdin ensin käymään Taunon kanssa pienellä hiihtopyrähdyksellä. Taunon vetäminen (tarkennan edelleen, että ei minun vetäminen vaan joustohihnassa/vetovyössä vetävästi juokseminen minun edellä) parantuu kerta kerralta. Tälläkertaa vain yhdesti nuoriherra poikkesi ladun vartta nuuskimaan. Taunoa ei myöskään enää tarvitse lähettä eteen, vaan saan sen pelkällä käskyllä kiihdytettyä vauhtiin. Todella ylpeä olen tuosta, että sain sen noin hommasta innostumaan.
Lyhyen hiihtotreenin jälkeen isäntä käytti koirat papparaista myöten vielä vajaan tunnin hihnalenkillä.
 
Keskiviikkona koirille valmistui töiden jälkeen kasvissose ja Rikun reseptit sekä uusi lisäravinne kokeilu käytiin hakemassa Tohtori Kontun vastaanotolta.
Tuo Rikun uusi lisäravinne on siis Aptuksen URI-Flex.



Tuote on tarkoitettu koirien ja kissojen virtsatieongelmien ennaltaehkäisyyn. Se sisältää D-mannaroosia, jonka pitäisi estää bakteereiden kiinnittymistä virtsateihin ja glukosamiinia, jonka pitäisi nopeuttaa virtsateitä suojaavan kalvon uusiutumista sekä karpalouutetta, joka happamoittaa virtsaa ja näinollen estää myös bakreereiden kerääntymistä virtsateihin. Saas nähdä selvitäänkö ilman kolmatta pissatulehdusta.

Väkisin halattu Tauno.


Keskiviikkona otettiin Taunon kanssa sitten suunta agilitytreeneihin ihan kahdestaan ja isäntä jäi pitämään seuraa loppulaumalle. Tunnin olivat kuulemma lenneilleet (pappakin TAAS, mikähän sitä vaivaa, kun nyt taas jaksaa ja jaksaa) ja kylätelleet =)

Koutsi oli taas minun pään menoksi laatinut sellaiset ohjauskuviot et huh hu.....tai ei ne ny oikeesti ollu vaikeita, paitsi mulle.
Ekana oli tämmöinen pätkä (kuvan kopsasin röyheästi koutsilta, sori).



Tässä oli ideana tuo hypylle kaksi irtoaminen (minulle oli toohon 1 ja 3 esteiden väliin piirretty viiva, minkä yli en saa astua). Tauno irtos hypylle tosi hienosti ekalla kerralla ja tokallakin, mutta minä sitten ryssin tuon ohjauskuvion tossa lopussa. Kolmosesteellä oli siis tarkoitus ehtiä juosta ottamaan koira vastaa oikealla kädellä ja sitten ohjata se hypylle neljä. Ihan älytöntä et nyt ajateltuna tuo tuntuu tosi helpolta, mutta ei se minulle vaan helppoa ollut tositoimissa.
Tauno tarviis varmaan ohjaajan, jos meinasin saada sille tuloksia =D

Toine harjoitus oli sitten tämmöinen.


Tätä kuvaa katsomalla jo varmaan tajuaakin, että emännän aivot eivät meinanneet taipua tuohon kolmosesteellä tapahtuvaan käden vaihtoon ja käännökseen, että saisin koiran sujuvasti putkeen.  Yksi jäykähkö, mutta onnistunut suoritus kuitenkin tehtiin ja se tärkeintä.

Tauno osaisi nämä jutut ja toimisi hienosti, jos minä vaan osaisin noi ohjata. Normi rataa parilla valssilla ja takaaleikkauksellahan mä ohjaan vaikka kuinka, mutta pitäisi ehkä pystyä johonkin muuhunkin, jos meinas kisata.
Olen paljon pohdiskellut mistä se johtuu, et heti kun pitää tehdä valssia tai takaaleikkaamista kummempi ohjauskuvio mä meen ihan jumiin. Tajusin sitten koutsin kanssa asiaa pohdiskellessa, että mä oon opetellu agilityn aikanaan silleen et tosiaan ei tehty muuta kuin valsseja ja takaaleikkauksia. Olen siis jumissa vanhoissa kaavoissa ja en meinaa oppia uusia temppuja. Motivaatio on kuitenkin kova, koska Tauno on oikeasti lahjakas, joten treeniä treeniä treeniä....minulle =D

Näiden harjoitusten jälkeen oli sitten ohjelmassa keppien harjoittelua yksittäisenä esteenä sekä hallintaharjoituksia. Itsetuhoisesti otettiin siis Tauno ja bestis Rico treenaamaan halliin samaan aikaan yksittäisiä esteitä, seuraamista jne. Kuljin siis ympäri hallia Tauno käskynalla minua vapaana seuraten ja välissä mentiin keppejä sekä kontaktiesteitä (Tauno ottaa muuten todella hienosti kontaktit, joka kerralla suoritti esteen loppuun saakka, vaikka alustaa ei ollut).
Pari kertaa nuoriso viltiintyi kisaamaan keskenään, mutta sitten saatiin koirat kuitenkin palautettua ruotuun ja käskyn alle. En tiedä oliko tämä fiksu vai typerä harjoitus, mutta itselle jäi ainakin ihan hyvä fiilis tuosta. Taunon hallittavuutta ärsykkeen alla pitäisi treenata hirveästi ja tässähän sitä tuli. Rico on todella kova ärsyke. Muutamia kertoja Taunon teki hirveesti mieli lähteä Ricon luokse, kun se teki jotain siistimpää, mutta sain Taunon käskyllä palautettua luokseni ja palkattua tästä toiminnasta.

Treenin jälkeen koirat saivat vielä rallatella luvan kanssa hallin pihalla, että tuli sitten sekin puoli hoidettua.

Tänään torstaina sitten on vietetty lepopäivää ilman kummempia ohjelmia ja tietysti siivottu koti. Isännän imuroidessa leikittiin nuorempien koirien kanssa takapihalla ja rakenneltiin Taunolle takapihakepit aurausviitoista ja lumesta. Lumesta tein siis semmoset miniohjurit keppeihin. Noita kun päivittäin otetaan pari vetoa, niin eiköhän tuo koira jo keväällä pujottele.

Sunnuntaina on ohjelmassa sitten Taunon kanssa osallistuminen Joensuun agilityurheilijoiden kouluttajavetoiseen ratatreeniin, eli poskien punoitusta ja syvää häpeää tiedossa =D



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti