13.10.2012

Keskiviikko agsa

Viime keskiviikon treeneistä tulee tämä postaus vähän myöhässä, kun minulla on ollut jopa vähän muutakin elämää kuin koiraelämää=) 

Treenit olivat aivan mahtavat, Tauno on todella todella taitava poika ikäisekseen.
Pystyn jättämään sen esteiden "taakse" paikallaanoloon.....ja pääsääntöisesti se lähtee suorittamaan vasta käskystä. Toki karkaamisiakin tuppaa tapahtumaan välillä, tosin ihan oikeaan suuntaan, ei omille teille.

Namialusta on nyt keskeisessä roolissa Taunon kanssa työskentelyssä ja sen avulla tosiaan koira on selkeästi tajunnut et jotain tollaista esteiden suorittamista se tuo emäntä multa haluaa. Välillä Tauno jo hakee seuraavaa estettä ja koirasta huomaa, että intoa tekemiseen on. Vauhti on todella kova, eli itselle on saatava aikapaljon nopeutta mikäli tuon kanssa meinasi kisata.

Keskiviikkona treenattiin Taunon kanssa seuraavanlaisesti (nää "ratapiirrokset" ovat todella laadukkaat, eikö? Heh he).  Muistankohan mä noi ees oikein, toivottavasti.
Näiden lisäksi Tauno meni puomia ja harjoiteltiin pysähtymistä kontaktille. Lisäksi puomiin yhdistettiin vielä aita, eli aita ja puomi.






Riku pääsi kans tekemään rataa ja tässä VIDEO siitä. 
Videon kuvasi ja muokkasi Siina J.

Kepeillä meille tuli Rikun kanssa ongelma (tätä hävettää tunnustaa), mutta mä en oo koskaan itse opetellut ohjaamaan keppejä siten, että itse olisin keppien vasemmalla puolella. Päätin, että minun on kyseinen homma opeteltava, joten sitä papan kanssa koetettiin. Papparainen vaan ei tainnut edes tajuta olevansa kepeillä, kun emäntä oli väärällä puolella. Homma sitten jäi, toinen ohjauspuoli siis opeteltava kera Taunon. En kehtaa enää Rikua kauheasti kuormttaa uuden opettelulla, kun agility on sille tällähetkellä se tosi hauska juttu eikä muuta. Tästä syystä siis kepit menivät minun oikealla puolella kulkien eli tuossa A-esteelle menossa piti sitten tehdä tommonen tyhmä koiran siirto oikealla puolelle. Ei se aina oo niin justiinsa. Tärkein anti kuitenkin tässä videossa ja radassa oli tuo lopun aitakuvio. Mä kun en meinannut tajuta sitten millään. Tää on mun heikkous agilityssä, ohjaustekniikat ja niiden opettelu (toinen on se ratojen muistaminen). Hirveen paksusta rautalangasta piti tuo noinkin yksinkertainen asia minulle vääntää, muttaa onneksi Siina jaksoi kärsivällisesti ohjeistaa.
Kuvassa koko rata. Numeroita en saanut lisättyä (ilmaisohjelman rajoituksia), mutta kuitenkin. 



Ensi keskiviikkona sitten taas treenille, mä olen tosi innostunut. Taunon treenisuunnitelmatkin ovat tarkentuneet jonkinverran. Talvi käydään nyt tuolla hallilla ja saadaan toivottavasti opeteltua kaikki esteet. Pakkaskaudella tulee tietenkin vähän taukoa, mutta muuten. Kevättalvella Taunolle laitetaan sitten rimat myös paikalleen sekä aletaan opetella pituutta, muuria sekä rengasta aktiivisesti.
Keväällä sitten liityn Liperin kennelkerhon jäseneksi ja aletaan käydä siellä treneissä. Aion myös hankkia itselleni koulutusta, joko Villa Taivaannastasta Kiteeltä tai sitten tuolta koirakoulu Napakalta, saas nähdä.

Hilma vietti aikaa isännän kanssa treenien ajan, tuskin pisti pahakseen ettei joutunut agsaamaan. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti