7.4.2013

Sunnuntaita

Aamusta otettiin pihalla kotitottikset, eikait minua mikään toko-kärpänen ole päässyt puraisemaan? Päätin hakata päätäni seinään ja tehdä jotain Hilmankin kanssa. Homma meni tosin yli odotusten. Isäntä kysyi hölmönä, et milloin sä sille tommosen oot opettanu? Hilma meni siis maahan =) Hilmallehhan maahan meno oli sinällään helppo opettaa, mutta toiminnon jatkojalostaminen ei ole oikein ottanut tulta alleen. Tuo miksi koiralla on molemmissa kuvissa suu auki on minulle täysi mysteeri.


Taunon tottisteluista ei ookkaan sit kuvia, kun isännän mielestä mä olin niin huonosti pukeutunut, ettei näitä kuvia voi kuitenkaan julkaista. Tommoset kuluneet velourhousut märillä polvilla sekä aino-tossuthan ovat mitä tyylikkäin valinta tottistreeneihin (ei tää oo mikään muotiblogi, nii-i). 

Tauno meni hienosti jo maahan, mä tein sen....siis opetin sen. Tosi nopeasti herralle tuo oppi päähän tarttuu, tosi ylpeä olen. Sitten seurattiin ja opeteltiin sivulle tuloa. Toisaalta aika jännnä, et kun mä jouduin nyt vaihtamaan ton palkkauskäteni niin pitää koko sivulle tulo periaatteessa rakentaa uudestaan. Huoh. Mutta ompa meillä tässä aikaa, koko kesä.

Iltapäivällä sitten suunnattiin metsään. Pieni vetohiihtolenkki käytiin tekemässä ja sitten juostiin. Hiihtolenkki meni ok, mutta olisi voinut mennä huomattavasti paremminkin. Taunon motivaatiopulmat jatkuvat, välistä mennään hienosti ja täysillä ja välistä sitten tehdään lakko. Tauno ei kuitenkaan näytä paineistuneelta tai ahdistuneelta vaan sitä ei vaan kiinnosta. Luisto oli jäisellä kelkan uralla vähän turhankin hyvä, eli liika on liikaa sitäkin lajia.
Kohta pitää polkaista pyöräilykausi käyntiin ja kait sitä canicrossailuakin pitäsi jaksaa harrastaa jonkinverran. Tärkeintä kuitenkin, että koirat saavat vetohommia tehdä myös kesäkaudella.

Hiihdon jälkeen tehtiin vielä sitten kävelylenkki, loppumatkasta koirat jolkotteli oikeasti rauhallisesti meidän edellä eli todellakin liikuntatarve pitäisi olla nyt aivan 110% tyydytetty ja huomenna voidaan viettää ansaittua lepopäivää koko porukka.




















Illalla koirat söivät isot annokset lihaista rasvaa ja päälle mutustelivat vielä eilisten hirvenluiden loppuja, tyytyväistä sakkia ellen sanoisi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti